Inkább ne sportolj?

Inkább ne sportolj?

Nincs hozzászólás a(z) Inkább ne sportolj? bejegyzéshez

A vírus azt is felülírta, amiben eddig mindenki egyetértett. Konkrétan azt, hogy a sportolás egészséges…

„Az általános és középiskolákban a délutáni (nem tanórai) iskolai sportfoglalkozásokat és sportköröket átmenetileg javasoljuk felfüggeszteni” – áll az EMMI által a közoktatási intézmények számára készített járványügyi intézkedési tervben.
Arról nincs statisztika, hogy a szakminisztérium javaslatát (ami nem kötelező!) hány iskola fogadta meg, és állította le teljesen a sportolási lehetőséget.
Az viszont elgondolkodtató, hogy egy olyan teremben, ahol a távolságtartást sokkal jobban meg lehet oldani, mint például az osztálytermekben, miért jelent ez problémát?

Felmérések szerint a fiatalok csupán egyharmada sportol rendszeresen – ami nagyon alacsony szám. Az okokat a helyi lehetőségek mellett az anyagi helyzetben is kereshetjük. Míg a jobb pénzügyi helyzetben, illetve városokban élők fiatalok fele, az anyagi problémákkal küzdők és kistelepülésen élők csupán 18 %-a mozog rendszeresen.
Ha fiatalon nem szereti meg valaki a mozgást, ha nem szokik hozzá, hogy ez része az életének, akkor mi várható később? Évek óta halljuk az egészségtudatosságra nevelés fontosságát, aminek része a rendszeres testmozgás. Úgy tűnik, ezt most hónapokra háttérbe szorítják.

Persze nem maradnak a gyerekek sport nélkül: ott az eSport! Azt mondják róla, hogy ugyanazt az áldozatot és szenvedélyt követeli meg, mint az igazi sport is. A „profik” napi 8-10 órás felkészülésekkel edzik magukat a versenyekre, ahol akár több tízezres tömeg előtt is bizonyíthatják a tudásukat. De ne essünk tévedésbe: bármennyire sportnak nevezik, az eSport (elektronikus sport) művelői nem valódi sportolók, hanem olyan személyek, akik versenyszerűen űznek különféle videójátékokat…

Tény, hogy az eSport rohamtempóban fejlődő iparággá nőtte ki magát. A számítógépes játék hardware- és perifériagyártók igyekeznek kiszolgálni a professzionális felhasználók igényeit, és az a profi játékos akit sokan szeretnek, nagyon jól keres, mert a gyártók támogatják.
A 20 éves japán Anathan „ana” Pham 2016 óta 6.000.412 dollárt, azaz 1,8 milliárd forintot kaszált. De a legjobban kereső eSport játékos ennél is többet: a dán Johan „N0tail” Sundstein 26 éves korára már közel 7 millió dollárt, vagyis 2 milliárd forint bevételre tett szert.

Csoda, hogy sok fiatal számára ez sokkal vonzóbb, mint a hagyományos sportolási formák?
A Szerencsejáték Zrt. is alkalmazkodott a koronavírus miatt előállt helyzethez, és nyitott az új irány felé: szeptembertől az eSport fogadással bővítette a sportfogadási piacait.
Biztosan ez lesz a jó irány?

About the author:

Leave a comment

kilenc + kilenc =

Back to Top